Información planeamento Concello de Lugo

23 Out 2024

Pola presente damos traslado dun dos temas tratados na reunión mantida cos servizos técnicos da Xerencia Municipal de Urbanismo do Concello de Lugo o pasado día 14 de outubro. Este informe pretende informar do contido ao que se refire o artigo 21 do PXOM de Lugo.

Os servizos de Urbanismo, Arquitectura e Enxeñería do concello, trasládannos que detectan na presentación de proxectos de edificación de nova planta, nos núcleos rurais e no solo urbano, a falta do plano de aliñacións en moitos deles, o que retrasa o proceso de concesión de licenza, por depender esta de dous departamentos, o de Arquitectura e o de Enxeñería, departamento este último que recorre á retención do proxecto por esta circunstancia, antes de sequera ser trasladado o expediente municipal ao departamento de Arquitectura.

Solicítase desde o concello a colaboración de todos os colexiados con proxectos de edificación en Lugo, que presten especial atención a este punto para posibilitar a mellora nos tempos e tramitación dos expedientes municipais.

ART. 21 Licenzas urbanísticas

21.1. Obxecto

Teñen por obxecto comprobar que os actos de ocupación, construción e uso do solo e do subsolo proxectados axústanse ao ordenamento urbanístico vixente. Para a concesión da licenza verificarase se o aproveitamento proxectado se axusta ao susceptible de apropiación e se as obras e usos proxectados reúnen as condicións esixibles de seguridade, salubridade, habitabilidade e accesibilidade.

21.2. Condicións e procedemento

  1. Obra maior:

Esixirase a presentación dun proxecto técnico redactado por técnico competente, axustado á Normativa xeral deste documento e ás Ordenanzas específicas que afecten á parcela, e cuxo contido mínimo será o establecido no artigo 195 da Lei 9/2002 de Ordenación Urbanística e Protección do Medio Rural de Galicia (art. 143 da Lei 2/2016 e 350 a 357 do seu Regulamento).

O proxecto técnico deberá, ademais, conter:

  • Plano a escala 1:500 coa definición expresa de aliñacións, que deberán ser coincidentes coas definidas no Plan Xeral, coas especificacións contidas no artigo 28.2 desta normativa.
  • Plano con definición de rasantes exteriores e interiores da parcela coas determinacións do art. 29.2 desta normativa.
  • Plano do perfil lonxitudinal real da beirarrúa ou beirarrúas ás que de fronte a parcela.
  • Plano catastral, a escala 1:500, a fin de que o Concello determine a necesidade de proceder a unha normalización de fincas.
  • En solo de núcleo rural xustificación, no seu caso, da necesidade de derrubar os muros tradicionais.

As licenzas de edificación de obra maior non se poderán conceder ata que a parcela correspondente reúna as condicións que sinala esta Normativa para que poda ser edificada.

  1. Obra menor:

Para a solicitude de licenza de obra menor non será necesaria a presentación de proxecto técnico. Sen embargo a solicitude deberá acompañarse de:

  • Plano de situación da obra.
  • En solo de núcleo rural identificación dos cerramentos tradicionais existentes, xustificando, no seu caso, a necesidade da súa derruba.
  • Croquis acoutado do que se pretende realizar (perfectamente interpretable, indicando a situación das obras dentro da edificación e da parcela). Cando polo tipo de obra sexa necesario, o Concello poderá esixir a presentación de planos acoutados de planta, sección e alzado do que se quere facer, acompañado de planos anexos á solicitude nos que se reflexe perfectamente o construído actualmente e cumprimento das condicións de volume, estéticas, etc, que se sinalan nestas Normas Urbanísticas do proxectado.
  • Relación de materiais de acabado que se van a empregar.
  • Orzamento real da obra.
  • Restantes documentos necesarios segundo o tipo de obra de que se trate.

ART. 28 Cédulas informativas

28.2. Aliñacións e rasantes oficiais

A aliñación e rasante oficial poderase solicitar a efectos de deslinde, parcelación, reparcelación ou edificación, e terá por obxecto que o Concello, a través dos seus servizos técnicos, sinale as aliñacións e rasantes oficiais das parcelas.

A solicitude deberá ir acompañada dun plano de situación e un plano do solar a escala mínima de 1:500 con todas as cotas necesarias para determinar a súa forma, superficie e situación respecto ás vías públicas e fincas colindantes, acoutando os anchos actuais de rúa e as rasantes, debéndose reflexar tamén cantos antecedentes e servizos concorran na parcela, así como as servidumes urbanísticas con que conta.

En solo de núcleo rural, cando existan cerramentos tradicionais, será obrigatoria a solicitude de aliñacións. O Concello, en cumprimento do artigo 28.d) da Lei de ordenación urbanística e protección do medio rural de Galicia (art. 26 da Lei 2/2016 e 40 do seu Regulamento), poderá modificar a aliñación definida nos planos para conservar os muros tradicionais, podendo autorizar a súa derruba cando estea debidamente xustificado”.

Compartir