Nace o concepto de esgrafiados de estilo galego

8 Xul 2021

A obra: Esgrafiados en la ribeira Sacra y el camino de Santiago. Obras de arte y simbolismo en las paredes, da investigadora Mar López Sotelo, será presentada nun acto que se celebrará o vindeiro luns día 12 de xullo ás 20:00 horas no instituto Campus Stellae (praza da Quintana número 3) e as mostras poderanse ver na exposición fotográfica que acollerá o instituto na súa sede.

MAR LÓPEZ SOTELO, educadora social de profesión e membro da Asociación para a defensa do Patrimonio Cultural Galego.

Tras anos de investigación, Mar López Sotelo define o termo “Esgrafiados Estilo Gallego” para referirse aos elementos de decoración que se localizan na Ribeira Sacra e no camiño de Santiago. A investigadora constatou a existencia dun estilo propio característico do patrimonio rural galego, que evolucionou da arte inciso parietal cunha clara influencia románica. O Esgrafiado é unha técnica ornamental que se usa na decoración para o lucido e revestimento de muros e fachadas, tanto no exterior como no interior dos edificios. Trátase dunha técnica moi antiga que non estaba catalogada ata agora na arquitectura galega.

As conclusións desta investigación comparativa reflíctense na  Son anfitrións e organizadores do evento o Colexio Oficial de Arquitectos de Galicia (COAG), o instituto Campus Stellae e a Asociación para a defensa do Patrimonio Cultural Galego (apatrigal), que consistirá na presentación do libro e a inauguración da exposición de fotografías de esgrafiados de estilo galego

Ao acto, que será conducido pola xornalista dona Marta Darriba, asistirán as seguintes autoridades:
– Don Román Rodríguez González, Conselleiro de Cultura, Educación e Universidade
– Dona Encarnación Rivas Díaz, directora xeral de urbanismo
– Dona Nava Castro Domínguez, directora da axencia Turismo de Galicia
– Dona Ma Carmen Martínez Insua, directora xeral de patrimonio
– Dona Mercedes Rosón Ferreiro, concelleira de Urbanismo, Vivenda, Cidade Histórica e Acción Cultural
– Dona Belén Hernández Lafuente, xerente do Consorcio de Santiago
– Alcaldesa de Castro Caldelas. Alcaldes de Pantón e Burela

Á parte dos tres anfitrións do acto:
– Don Carlos Henrique Fernández Coto, presidente da Asociación para a defensa do Patrimonio Cultural
– Dona Elena Ampudia Aixendri, decana do Colexio Oficial de Arquitectos de Galicia
– Dona Nuria Pereira Martínez, directora do instituto Campus Stellae

Nace el concepto de esgrafiados de estilo gallego

La obra: Esgrafiados en la ribeira Sacra y el camino de Santiago. Obras de arte y simbolismo en las paredes, de la investigadora Mar López Sotelo, será presentada en un acto que se celebrará el próximo lunes día 12 de julio a las 20:00 horas en el instituto Campus Stellae (praza da Quintana número 3) y las muestras se podrán ver en la exposición fotográfica que albergará el instituto en su sede.

MAR LÓPEZ SOTELO, educadora social de profesión y miembro de la Asociación para a defensa do Patrimonio Cultural Galego

Tras años de investigación, Mar López Sotelo define el término “Esgrafiados Estilo Gallego” para referirse a los elementos de decoración que se localizan en la Ribeira Sacra y en el camino de Santiago. La investigadora ha constatado la existencia de un estilo propio característico del patrimonio rural gallego, que evolucionó del arte inciso parietal con una clara influencia románica. El Esgrafiado es una técnica ornamental que se usa en la decoración para el enlucido y revestimiento de muros y fachadas, tanto en el exterior como en el interior de los edificios. Se trata de una técnica muy antigua que no estaba catalogada hasta este momento en la arquitectura gallega.

Las conclusiones de esta investigación comparativa se plasman en la obra: Esgrafiados en la Ribeira Sacra y el camino de Santiago. Obras de arte y simbolismo en las paredes, que será presentado en un acto que se celebrará el próximo lunes día 12 de julio a las 20:00 horas en el instituto Campus Stellae (praza da Quintana número 3) y las muestras podrán verse en la exposición fotográfica que albergará el instituto Campus Stellae en su sede.

Son anfitriones y organizadores del evento el Colegio Oficial de Arquitectos de Galicia (COAG), el instituto Campus Stellae y la Asociación para a defensa do Patrimonio Cultural Galego (apatrigal), que consistirá en la presentación del libro y la inauguración de la exposición de fotografías de esgrafiados de estilo gallego.

Al acto, que será conducido por la periodista doña Marta Darriba, asistirán las siguientes autoridades:
– Doña Encarnación Rivas Díaz, directora xeral de Urbanismo
– Doña Nava Castro Domínguez, directora de la agencia Turismo de Galicia
– Doña Ma Carmen Martínez Insua, directora xeral de Patrimonio
– Doña Mercedes Rosón Ferreiro, concejal de Urbanismo, Vivenda, Cidade Histórica e Acción Cultural
– Doña Belén Hernández Lafuente, gerente del Consorcio de Santiago
– Alcaldesa de Castro Caldelas. Alcaldes de Pantón y Burela

Aparte de los tres anfitriones del acto:
– Don Carlos Henrique Fernández Coto, presidente de la Asociación para a defensa do Patrimonio
Cultural Galego
– Doña Elena Ampudia Aixendri, decana del Colegio Oficial de Arquitectos de Galicia
– Doña Nuria Pereira Martínez, directora del instituto Campus Stellae