Ourense…OLLADAS NA RÚA 6

28 Out 2014

OUTUBRO 2014
venres 31/ 19.00 horas

O próximo venres 31 invitámoste á 6ª OLLADA NA RÚA. Terá lugar na Rúa Progreso (intersección coa C/ Cruz Roja) para falar e reflexionar sobre a Rúa Progreso da cidade de Ourense e o seu estado actual. Para iso contaremos coas visións de Afonso Vázquez Monxardín dende o punto de vista do cidadán e de Aurelio Outeiriño Fernández dende o punto de vista do arquitecto.
¿MIRAMOS TODOS XUNTOS E CONTÁMONOLO?

A Rúa do Progreso, proxectada no 1803 para unir Vigo e Villacastín era nos primeiros anos da sua existencia un polvoriento camiño de terra embarrado durante case que todo o inverno chuvioso da cidade; a pesar diso, aos poucos foise convertendo no centro neurálxico da cidade.

Posteriormente os comerciantes na súa maioría foráneos, comezaron a ver nela a mellor localización para os seus negocios, e con eles os profesionais liberais. Posiblemente a localización do Banco de España, na rúa, contribuíse a esa nova situación, o igual que o almacén de Simeón, o caserón dos Pérez Bobo, que xamais chegou a utilizarse para a súa función primigenia, (fabrica de curtidos), e polo que pasaron case todos os organismos públicos, incluido durante un curto período, e o Concello. A aparición da fonda dos Cuanda, posteriormente Hotel Roma, foi o toque definitivo, para convertela nunha rúa de categoría para unha cidade que quería comezar a “Progresar”.

Marcos Valcárcel resalta: “foi unha cidade que non cambiou practicamente nada dende a Idade Media a mediados do século XIX, en 1850, cando se abriu a estrada de Villacastín a Vigo: a rúa do Progreso”; “Coa rúa do Progreso nace o Ourense urbano, burgués, moi vinculado a comerciantes que viñan de fóra -casteláns, navarros, vascos, asturianos-, que abriron establecementos na zona. Aí nace a cidade moderna, que é o Ourense do Ensanche.”

A modernidade dos anos 70, probablemente mal entendida, poido coa Rúa.

……….

OCTUBRE 2014
viernes 31/ 19.00 horas

El próximo viernes 31 te invitamos a la 6ª OLLADA NA RÚA. Tendrá lugar en la Calle Progreso (intersección con la C/ Cruz Roja) para hablar y reflexionar sobre la Calle Progreso de la ciudad de Ourense y su estado actual. Para ello contaremos con las visiones de Afonso Vázquez Monxardín desde el punto de vista del ciudadano y de Aurelio Outeiriño Fernández desde el punto de vista del arquitecto.
¿MIRAMOS TODOS JUNTOS Y NOS LO CONTAMOS?

La Calle del Progreso, proyectada en 1803 para unir Vigo y Villacastín era en los primeros años de su existencia un polvoriento camino de tierra embarrado durante casi que todo el invierno lluvioso de la ciudad; a pesar de eso, a los pocos fue convirtiéndose en el centro neurálgico de la ciudad.

Posteriormente los comerciantes en su mayoría foráneos, comenzaron a ver en ella la mejor localización para sus negocios, y con ellos los profesionales liberales. Posiblemente la localización del Banco de España, en la calle, contribuyó a esa nueva situación, al igual que el almacén de Simeón, el caserón de los Pérez Bobo, que jamás llegó a utilizarse para su función primigenia, (fabrica de curtimientos), y por el que pasaron casi todos los organismos públicos, incluido durante un corto período, y el Ayuntamiento. La aparición de la fonda de los Cuanda, posteriormente Hotel Roma, fue el toque definitivo, para convertirla en una calle de categoría para una ciudad que quería comenzar a “Progresar”.

Marcos Valcárcel resalta: “fue una ciudad que no cambió prácticamente nada desde la Edad Media a mediados del siglo XIX, en 1850, cuando se abrió la carretera de Villacastín a Vigo: la calle del Progreso”; “Con la calle del Progreso nace el Ourense urbano, burgués, muy vinculado a comerciantes que venían de fuera -castellanos, navarros, vascos, asturianos-, que abrieron establecimientos en la zona. Ahí nace la ciudad moderna, que es el Ourense del Ensanche.”

La modernidad de los años 70, probablemente mal entendida, pudo con esta calle.

Microsoft PowerPoint - 01_OLLADAS NA RUA 6

Compartir