OUTUBRO 2014
venres 31/ 19.00 horas
O próximo venres 31 invitámoste á 6ª OLLADA NA RÚA. Terá lugar na Rúa Progreso (intersección coa C/ Cruz Roja) para falar e reflexionar sobre a Rúa Progreso da cidade de Ourense e o seu estado actual. Para iso contaremos coas visións de Afonso Vázquez Monxardín dende o punto de vista do cidadán e de Aurelio Outeiriño Fernández dende o punto de vista do arquitecto.
¿MIRAMOS TODOS XUNTOS E CONTÁMONOLO?
A Rúa do Progreso, proxectada no 1803 para unir Vigo e Villacastín era nos primeiros anos da sua existencia un polvoriento camiño de terra embarrado durante case que todo o inverno chuvioso da cidade; a pesar diso, aos poucos foise convertendo no centro neurálxico da cidade.
Posteriormente os comerciantes na súa maioría foráneos, comezaron a ver nela a mellor localización para os seus negocios, e con eles os profesionais liberais. Posiblemente a localización do Banco de España, na rúa, contribuíse a esa nova situación, o igual que o almacén de Simeón, o caserón dos Pérez Bobo, que xamais chegou a utilizarse para a súa función primigenia, (fabrica de curtidos), e polo que pasaron case todos os organismos públicos, incluido durante un curto período, e o Concello. A aparición da fonda dos Cuanda, posteriormente Hotel Roma, foi o toque definitivo, para convertela nunha rúa de categoría para unha cidade que quería comezar a “Progresar”.
Marcos Valcárcel resalta: “foi unha cidade que non cambiou practicamente nada dende a Idade Media a mediados do século XIX, en 1850, cando se abriu a estrada de Villacastín a Vigo: a rúa do Progreso”; “Coa rúa do Progreso nace o Ourense urbano, burgués, moi vinculado a comerciantes que viñan de fóra -casteláns, navarros, vascos, asturianos-, que abriron establecementos na zona. Aí nace a cidade moderna, que é o Ourense do Ensanche.”
A modernidade dos anos 70, probablemente mal entendida, poido coa Rúa.
……….
OCTUBRE 2014
viernes 31/ 19.00 horas
El próximo viernes 31 te invitamos a la 6ª OLLADA NA RÚA. Tendrá lugar en la Calle Progreso (intersección con la C/ Cruz Roja) para hablar y reflexionar sobre la Calle Progreso de la ciudad de Ourense y su estado actual. Para ello contaremos con las visiones de Afonso Vázquez Monxardín desde el punto de vista del ciudadano y de Aurelio Outeiriño Fernández desde el punto de vista del arquitecto.
¿MIRAMOS TODOS JUNTOS Y NOS LO CONTAMOS?
La Calle del Progreso, proyectada en 1803 para unir Vigo y Villacastín era en los primeros años de su existencia un polvoriento camino de tierra embarrado durante casi que todo el invierno lluvioso de la ciudad; a pesar de eso, a los pocos fue convirtiéndose en el centro neurálgico de la ciudad.
Posteriormente los comerciantes en su mayoría foráneos, comenzaron a ver en ella la mejor localización para sus negocios, y con ellos los profesionales liberales. Posiblemente la localización del Banco de España, en la calle, contribuyó a esa nueva situación, al igual que el almacén de Simeón, el caserón de los Pérez Bobo, que jamás llegó a utilizarse para su función primigenia, (fabrica de curtimientos), y por el que pasaron casi todos los organismos públicos, incluido durante un corto período, y el Ayuntamiento. La aparición de la fonda de los Cuanda, posteriormente Hotel Roma, fue el toque definitivo, para convertirla en una calle de categoría para una ciudad que quería comenzar a “Progresar”.
Marcos Valcárcel resalta: “fue una ciudad que no cambió prácticamente nada desde la Edad Media a mediados del siglo XIX, en 1850, cuando se abrió la carretera de Villacastín a Vigo: la calle del Progreso”; “Con la calle del Progreso nace el Ourense urbano, burgués, muy vinculado a comerciantes que venían de fuera -castellanos, navarros, vascos, asturianos-, que abrieron establecimientos en la zona. Ahí nace la ciudad moderna, que es el Ourense del Ensanche.”
La modernidad de los años 70, probablemente mal entendida, pudo con esta calle.